Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efektivní integrace zaměstnanců v multikulturní firmě
Macek, Jiří ; Kubátová, Zuzana (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou integrace zaměstnanců v multikulturním prostředí. Vymezuje následující pojmy související s tématem: kultura, podniková kultura, pracovní skupina, interkulturní komunikace a interkulturní integrace. Obsahuje analýzu reálného multikulturního prostředí, které je reprezentováno vybraným týmem Brněnské pobočky firmy IBM. Součástí práce jsou i návrhy na zefektivnění interkulturní integrace v týmu.
Interkulturní vzdělávání v praxi středních škol
ŠÁNOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce mapuje interkulturní vzdělávání (resp. multikulturní výchovu) v praxi gymnázií a několika středních odborných škol v Českých Budějovicích. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou definovány klíčové pojmy (např. interkulturní/multikulturní, výchova/vzdělávání), načrtnut vývoj a přehled zastřešujících vládních dokumentů a uvedeny příklady projektů interkulturního vzdělávání v ČR i zahraničí. V praktické části je pomocí analýzy ŠVP a webových stránek, dotazníkového šetření a interview konkretizován způsob realizace interkulturního vzdělávání na vybraných školách.
Problematika menšin a jejich zapojení do společenského života - se zaměřením na romskou komunitu (sociální aspekt)
FRÍD, Lukáš
Hlavním cílem diplomové práce bylo odhalení nejzávažnějších problémů, se kterými se potýká romské etnikum v České republice, resp. odhalení příčin, jež ve svém důsledku k těmto problémům vedou. V rozsáhlém ohlédnutí do historie romského etnika (2. kapitola) jsem se snažil vystopovat kořeny nynějších problémů Romů u nás, zejména v sociální oblasti a v oblasti soužití s českou majoritou. Další významová část (3. kapitola) pak reflektuje současnou životní situaci Romů v Česku, jejich sociální a společenské postavení.
Průřezové téma Multikulturní výchova v hodinách anglického jazyka
HESSOVÁ, Lenka
Předložená práce reaguje na potřeby změn plynoucích ze stále probíhajících reformních snah v českém školství, konkrétně na povinnou implementaci průřezového tématu Multikulturní výchova napříč všemi předměty. Vzhledem k tomu, že působím na Katedře anglistiky PF JU v ČB a vyučuji praktický jazyk, vedu metodické semináře a průběžnou pedagogickou praxi, zaměřuji se konkrétně na implementaci MKV do hodin anglického jazyka na základní škole. Moji studenti, budoucí absolventi oboru Učitelství anglického jazyka pro druhý stupeň základních škol, budou totiž potřebovat zejména zkušenosti se zapojováním MKV do hodin anglického jazyka právě na druhém stupni ZŠ. Nutnost zapojení MKV do výuky je dokumenty závaznými pro české školství přímo nařizována, a široká veřejnost má ke všem těmto dokumentům přístup na webových stránkách MŠMT. Neustále je zdůrazňováno plnění konkrétních cílů MKV, naši absolventi však tápou při konkrétním uchopení abstraktního pojmu Multikulturní výchova. Z tohoto důvodu jsem se rozhodla představit v práci potřebnou teorii stojící za průřezovým tématem MKV a následně na této teorii vystavět modul semináře (kurz KAJ/MVA). Zmíněný modul studentům poskytne dostatek teoretických informací o MKV, poskytne jim také dostatek praktických ukázek implementace MKV do hodin anglického jazyka při dodržení zásady propojování kulturních a jazykových cílů a na závěr jim poskytne prostor si takovouto hodinu navrhnout a realizovat v rámci simulované výuky vrstevníků (peer teaching). Abych podpořila užitečnost kurzu KAJ/MVA, výstupy seminářů, přípravy hodin studentů, poskytnu široké pedagogické veřejnosti a zpřístupním je na Metodickém portále RVP.CZ. I učitelé v praxi tak z příprav studentů budou moci čerpat inspiraci pro své hodiny anglického jazyka.
Mezikulturní marketing: kulturní porovnání (vybraného státu) a České republiky s implikací na základní marketingový mix
Bursíková, Johana ; Novák, Michal (vedoucí práce)
Tato práce má za cíl popsat a na praktickém příkladu demonstrovat, jak mohou kulturní vlivy působit na marketing na globálních trzích. V teoretické části práce jsou rozebírány jednotlivé aspekty kultury, jak jsou provázány s naším chápáním reklamní komunikace, jak se mohou promítat do marketingového mixu společnosti a působit na komunikační strategii. V praktické části práce je pak popsán marketingový mix společnosti Dermacol na českém a saudském trhu a na praktických příkladech je popsán vliv kultury. Obě kultury jsou charakterizovány z hlediska teorie kulturních dimenzí Geerta Hofstedeho.
Průřezové téma Multikulturní výchova v hodinách anglického jazyka
Hessová, Lenka ; Betáková, Lucie (vedoucí práce) ; Hanušová, Světlana (oponent) ; Černá, Monika (oponent)
Abstrakt Naše práce reaguje na potřeby změn plynoucích ze stále probíhajících reformních snah v českém školství, konkrétně na povinnou implementaci průřezového tématu Multikulturní výchova napříč všemi předměty. Vzhledem k tomu, že autorka této práce působí na Katedře anglistiky PF JU v ČB a vyučuje praktický jazyk, vede metodické semináře a průběžnou pedagogickou praxi, zaměřujeme se konkrétně na implementaci MKV do hodin anglického jazyka na základní škole. Naši studenti, budoucí absolventi oboru Učitelství anglického jazyka pro druhý stupeň základních škol, budou totiž potřebovat zejména zkušenosti se zapojováním MKV do hodin anglického jazyka právě na druhém stupni ZŠ. Nutnost zapojení MKV do výuky je dokumenty závaznými pro české školství přímo nařizována, a široká veřejnost má ke všem těmto dokumentům přístup na webových stránkách MŠMT. Neustále je zdůrazňováno plnění konkrétních cílů MKV, naši absolventi však tápou při konkrétním uchopení abstraktního pojmu Multikulturní výchova. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli představit v naší práci potřebnou teorii stojící za průřezovým tématem MKV a následně na této teorii vystavět modul semináře (kurz KAJ/MVA). Zmíněný modul našim studentům poskytne dostatek teoretických informací o MKV, poskytne jim také dostatek praktických ukázek implementace MKV do hodin...
Interkulturní komunikace: Češi a Korejci
Čech, Dino ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Kolářová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá interkulturní komunikací mezi Čechy a Korejci. Cílem této práce je prozkoumat interkulturní střet Čechů a Korejců a identifikovat hlavní kulturní specifika a rozdíly. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje porovnání různých autorů interkulturních dimenzí a význam interkulturní komunikace. Praktická část je věnována výzkumu formou dotazníkového šetření a interview o interkulturní komunikaci Čechů a Korejců.
Efektivní integrace zaměstnanců v multikulturní firmě
Macek, Jiří ; Kubátová, Zuzana (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou integrace zaměstnanců v multikulturním prostředí. Vymezuje následující pojmy související s tématem: kultura, podniková kultura, pracovní skupina, interkulturní komunikace a interkulturní integrace. Obsahuje analýzu reálného multikulturního prostředí, které je reprezentováno vybraným týmem Brněnské pobočky firmy IBM. Součástí práce jsou i návrhy na zefektivnění interkulturní integrace v týmu.
Týmová práce v interkulturním prostředí
Hunter, Ivana ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Cílem práce je provést analýzu dvou mezinárodních kulturně diverzních týmů, identifikovat pozitivní a negativní vlivy kulturních rozdílů v nich působících a následně navrhnout opatření pro eliminaci vlivů negativních a lepší využití vlivů pozitivních. Práce se zabývá v první části teoretickou rovinou daného tématu a následně pak přistupuje k aplikaci získaných poznatků do praktické roviny. V praktické části je provedena analýza dat získaných formou dotazníkového šetření, která se soustředí na kulturní nastavení zvolených týmů, rozpory mezi jejich nastavením a osobními preferencemi jednotlivých členů a dále na konkrétní projevy kulturních rozdílů, jež jsou v týmech přítomné. Následně je navržena sada opatření pro vyladění týmového prostředí tak, aby byly maximálně potlačeny negativní prvky způsobené kulturními rozdíly a současně co nejlépe využity prvky pozitivní.
Firemní kultura společnosti L´ORÉAL
Ellschlöger, Dan ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Nováková, Šárka (oponent)
Diplomová práce analyzuje firemní kulturu v nadnárodní společnosti L'ORÉAL působící v kosmetickém průmyslu. První část práce se zaměřuje na studium kultury a kulturních systémů a porovnává obecné typologie dvou kultur, české a francouzské. Další část se zabývá úvodem do problematiky sociální interakce, která obsahuje oblast sociální percepce a sociální a interkulturní komunikace. Třetí část je věnována fenoménu interkulturního managementu, jeho vzniku a vývoji s důrazem na aktuální témata, potřeby a problémy nadnárodních společností. Část čtvrtá čtenáři detailně představí společnost L'ORÉAL, jak z pohledu historického vývoje, tak i současného stavu a budoucího směřování. V poslední kapitole této práce zanalyzujeme a vyhodnotíme konkrétní prvky firemní kultury této společnosti a prostřednictvím dotazníkového šetření přineseme poznatky z hlediska vnímání hodnot společnosti jejími zaměstnanci, komunikace uvnitř organizace a míry vlivu multikulturního prostředí na její fungování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.